Kako WEB dizajn utiče na SEO optimizaciju

  • Restop
  • 3. Septembar 2020
Kako WEB dizajn utiče na SEO optimizaciju

Ako ste se pitali kako web dizajn utiče na SEO, ovaj članak će Vam dati odgovor. Objasnićemo Vam značaj ispravno dizajniranih biznis sajtova kao i uticaj koji takav dizajn ima na temelje Vašeg poslovanja.

WEB DIZAJN JE ZAISTA VAŽAN

Ako niste svesni toga, web dizajn je zaista (STVARNO!) važan. U pitanju je forma marketinga koji nikada ne staje, već promoviše Vaše preduzeće 24 sata dnevno, 7 dana u nedelji. Uzgred, dizajn sajta je ono što ostavlja prvi utisak većini ljudi koji ulaze u poslovne odnose sa Vama ili se susreću sa Vašim brendom. Fokus na kreiranju sajta koji ostavlja dobar prvi i dugotrajni utisak je krucijalna stavka u kreiranju sajta.

Web sajt ima sposobnost da svojom dobrom strukturom privuče nove klijente. Sa druge strane, loše osmišljen dizajn može negativno da utiče na klijenta i poslovanje u celini.

Estetika koju web dizajn pruža, samo je jedna od mnogih mogućnosti. Ovim člankom ćemo proći kroz sve bitne stavke koje utiču na prezentovanje Vašeg sajta uz pomoć pretraživača (Search engine results – SERPS)

STRUKTURA VAŠEG SAJTA

Sturktura sajta čini čuda na Vaš SEO. Loše dizajnirani sajtovi rezultuju gubitkom u online poslovanju. Kada se websajt ne pojavi na Google pretrazi, situacija je loša. Verovali ili ne, to se dešava češće nego što mislite.

Kada je u sajt ugrađena valjana SEO optimizacija, pretraživači će bez problema prikazati sadržaj Vašeg sajta. Sve ovo rezultuje odličnom prezentacijom delatnosti kojom se bavite, svim ljudima koji su u potrazi za Vašim uslugama.

Loše razvijeni sajtovi zbunjuju pretraživače (i korisnike Interneta).

Stvari koje struktura sajta zahteva

Postoji par stvari koje bi trebalo uzeti u obzir povodom strukture sajta, stvari koje bitno utiču na korisničko iskustvo.

Primer stvari koje treba uzeti u obzir:
• Da li je jasna svrha samog sajta?
• Da li je korišćenje sajta lako za upotrebu?
• Da li su informacije o mom biznisu jasno istaknute na sajtu?
• Da li sadržaj ima naslove i podnaslove?
• Jesu li nazivi svake stranice SEO optimizovani?
• Da li je sadžaj svake stranice ispisan u više od 360 reči?
• Koliko je vreme učitavanja sajta?
• Jesu li opcije kojima se vrše naredbe na stranicama jasno izražene?

SADRŽAJ SAJTA

Sadržaj sajta utiče umnogome na SEO optimizaciju. Ukoliko je sadržaj dobro ispisan i SEO optimizovan, šanse su da će sajt funkcionisati bolje.

Sadržaj treba biti profesionalno ispisan tako da jasno odražava suštinu i ideju koju prezentujete. Bez obzira na to šta se prezentuje preko vašeg sajta, sadržaj mora biti osmišljen tako da korisnicima Vašeg sajta jasno prenese poruku.

Primeri smernica prema kojim sadržaj treba stvarati:
• Sadržaji duže forme pokazuju bolje performanse u rezultatima
• Ponavljanje istog sadržaja - nikako
• Svaka stranica Vašeg sajta bi trebalo da bude 100% jedinstvena
• Ključne reči treba koristiti ali ne treba preterivati
• Sadržaj treba biti jasan i razumljiv svakome ko ga pročita

DODATNI ASPEKTI WEB SAJTA KOJI UTIČU NA SEO

Odgovarajuća povezanost sadržaja (LINKING)

Interni i eksterni linking je od velike važnosti. Suština povezivanja je da svaka stana na Vašem sajtu bude u korelaciji jedna s drugom. Dodatno, navigacija i linking kroz sajt moraju biti smešteni usred sajta, tako da prate hijerarhiju i hronologiju koja se odvija u Vašem sadržaja=u.

Interni i eksterni linkovi pružaju bolji uvid u Vaš sajt i pružaju bolje korisničko iskustvo.

Svaka stranica treba sadržati otprilike 6 ili više hiperlinkova.

Slike i medijski sadržaj

Slike i druga forma medijskog sadržaja direktno i indirektno poboljšavaju SEO. Ugradnjom YouTube videa na stranicu sajta, stvorićete bolje korisničko iskustvo i unaprediti svoju online vidljivost, ukoliko je adekvatno odrađeno.

Uostalom, vizuelni sadržaj uvek pozitivno utiče na korisničko iskustvo i produžava vreme zadržavanja korisnika na Vašem sajtu. Dodatak medija je veliki plus, čini korišćenje sajta mnogo prijatnijim i poboljšava SEO optimizaciju.

Par saveta kod slika i medija:
• Postarajte se da su slike odgovarajuće veličine, tako da ne usporavaju rad sajta
• "Alt text" prve slike mora imati ključne reči SEO optimizovane za odgovarajuću stranicu
• Sve slike moraju imati alternativni tekst
• Pravilno optimizujte videe ključnim rečima, opisom i linkom prema Vašem sajtu
• Ugradite video u svoj sajt

Vizuelni izgled i kohezivnost

Vizuelni izgled i kohezivnost mogu u isto vreme poboljšati ili ometati optimizaciju pretrage. Kada je web sajt vizuelno dopadljiv, korisnik se duže zadržava na njemu. U suprotnom, ako je web sajt neuredan, korisnik može izgubiti poverenje i ubrzo napustiti web sajt. Na ovaj način stopa napuštanja sajta raste, a rangiranje na pretraživaču pada, pa su samim tim i manje buduće posete sajtu.

Potrudite se da Vam je web sajt pozitivna prezentacija preduzeća i na taj način indirektno poboljšajte svoj SEO.

Par stvari koje treba imati u vidu:
• Imajte u vidu svoju target populaciju kada kreirate web sajt,
• Potrudite se da web sajt bude dobro organizovan i izgrađen,
• Zaposlite dobru i proverenu web design kompaniju koja će Vam na pravi način razviti web sajt,
• Brandiranje je važno, zato ga dobro odradite od samog početka.